Visie, missie & strategie
Zonder inspiratie, geen transformatie
Verandering die start bij inspiratie heeft een grotere slagingskans. Ieder mens kan veranderen. Elke organisatie ook. Klein, middelgroot en groot. Start-Up, Scale-Up en Grown-Up. Elke organisatie kan zich ontwikkelen tot een inspirerende impactorganisatie. Alles begint bij het vinden van richting die inspireert. Synergie helpt bij het ontwikkelen van het missiekompas waarin visie, missie en strategie samenkomen. Altijd toekomstgericht. Altijd vanuit inspiratie.


There is no persuasion without inspiration - Barack Obama
ONZE DIENSTVERLENING
ONTWIKKELEN VANUIT INSPIRATIE
Elke organisatie kan zich ontwikkelen, bouwen, verder komen en groeien. De visie, missie en strategie vormen de basis. Synergie bouwde in 30 jaar en samen met ruim 1.500 klanten een unieke formule voor deze verandering.
Van frustratie naar inspiratie
Inspiratie begint bij frustratie en irritatie. Zien wat niet klopt of goed is. Juist als iets niet in orde is, maar wel belangrijk voor mens, markt of maatschappij, ligt daar de grootste kans. Organisaties die werken aan iets dat ons allemaal raakt, zijn altijd meer dan welkom in de markt en maatschappij. De mensen in je organisatie werken het liefste aan iets dat er écht toe doet en een toekomstbeeld dat hen inspireert.
Van visie, naar missie en strategie
Inspirerende organisaties bouwen vanuit 'frustratie' aan een wereld die er voor ons allemaal toe doet. Dat begint bij een visie op 'wat nog niet in orde is'. Immers, dát is de moeite waard om aan te werken. De missie is vervolgens de verandering en de strategie de manier waarop de organisatie deze verandering vormgeeft. Hoe kun je als organisatie profiteren van de groeiformule van o.a. Too Good to Go, Tony's Chocolonely en The Ocean CleanUp?
Geen consultants, maar co-pilots naar impact
Wij zijn zowel partner, criticaster, begeleider als coach. We inspireren, provoceren en faciliteren tot het er is: de inspiratie om impact te maken.
VAN VISIE NAAR MISSIE
Een organisatie is in de basis niets anders dan een groep van mensen die samen iets wil. De organisatie is het middel. En de beste manier om drijfveren, idealen, talenten en competenties te combineren tot waarde. Daarom begint elk organisatiekompas bij Synergie met de mensen in de organisatie. Persoonlijke drijfveren en impact ambities staan centraal.
We starten door mét de mensen naar buiten te kijken. Wat is er nóg niet in in orde waar wij wél graag aan willen werken. Daar start de visie. In een even inspirerend als gedegen proces helpen we vervolgens om van visie naar missie te komen. Een meetbare missie met impact. Die mensen in beweging brengt en helpt om te groeien en successen samen te te bereiken.
Het organisatiekompas dat we samen bouwen steunt op de diepste drijfveren in combinatie met marktinzicht en ambitie. Het is tegelijkertijd zó eenvoudig, dat iedereen er meteen mee kan werken. De basis van het succes van organisaties als Philips, Velux, Boska, Auping, Neuf, Heyday en Bol.
ONZE BRON: DE INSPIRERENDE 40
De verandering die we zoeken, is er al.
Als we maar anders kijken.
Niet naar de echokamer van wat groot en bekend is.
Marktleiders zijn helaas vaker marktbeheersers dan leiders.
Ze leiden nergens heen maar controleren om te behouden wat is.
Verandering is hard nodig en wij houden van organisaties die deze maken.
Dus zochten we naar een manier om buiten de ‘echokamer’ van het grote en bekende te kijken.
Om te ontdekken wie groot gaan worden, begonnen we in 2011 met de Inspirerende 40.
Elk jaar brengen we de met Dynata en DataIM de 40 meest inspirerende organisaties volgens Nederlanders in kaart.
Het levert een heel ander beeld op.
Sinds 2014 kenmerken de meest inspirerende organisaties zich door 'Business for Good'.
Organisaties die niet in, maar aan de samenleving werken.
En daarom niet in, maar aan hun markt werken.
Het zijn creatieve, innovatieve organisaties die goed doen en dat heel goed doen.
Organisaties die laten zien dat en hoe het anders kan.
Zij brengen nieuwe inspiratie.
Laten ons kijken waar we heen willen, niet waar we vandaan komen.
De organisaties van morgen worden niet gemaakt met de inzichten van gisteren.
Maar door hen die werken aan de toekomst.
Dus nu weet je het.
Dit is waarom we de Inspirerende 40 maken en delen.
Heb je hier een vraag over?
MEER INSPIRATIE VANUIT SYNERGIE?
-
3juli
-
18september
-
5juni
-
3april
-
-
-
Prinses Máxima Centrum meest inspirerende non-profit organisatie voor Nederlanders
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
10november
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
voortdurend in bèta, inzichten achter de Inspirerende 40 in 2017
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van USP’s naar Smart Creativity, hoe producten veranderen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
Velux, brengt daglicht tot leven. En in de organisatiecultuur
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
waarom efficiëntie en humor hand in hand gaan bij Coolblue
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
de missie als aanjager van ongekende innovatie en slagkracht
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
van incidentele verandering naar blijvende beweging
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
wat maakt Jesse Klaver de meest inspirerende politicus?
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe TOMS haar verantwoordelijkheid pakt en wat jij daarvan kunt leren
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
vanuit de Werkspoorkathedraal: Next Phase in The Ocean Cleanup
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
wat Peerby ons leert over delen en vermenigvuldigen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe verbinding kan zorgen voor verantwoordelijkheid
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe jij kunt bijdragen aan een verantwoorde voedselketen
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
hoe de 7 grondbeginselen van Rode Kruis de wereld redden
Lees verder3 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
presentatie van een nieuwe strategie? nieuwjaars kick-off?
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
-
de eigenschap van succesvolle marketeers? een open mindset
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
de teloorgang van De Telegraaf: de lezer heeft het vertrouwen verloren
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
inspirerende inzichten van IKEA, Tesla en Samsung tijdens businessevent
Lees verderTe lang? Mail dit artikel. -
-
-
-
businessplan maken? kijk dan even naar deze Guardian-timeline
Lees verder4 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
-
Sportfondsen, van iedereen een zwemdiploma naar iedereen vitaal
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
Short Stay Group, hoe je waarden wereldwijd tot leven brengt
Lees verder2 minuten Te lang? Mail dit artikel. -
hoe Blue Loop en Freitag van kopen een feestje maken
Lees verder5 minuten Te lang? Mail dit artikel. -