Welkom bij Synergie
Synergie is hét strategische adviesbureau dat werkt aan inspirerende organisaties met een positieve impact op mens, markt en maatschappij.
Op 13 maart 1995 startte Synergie in een studentenkamer aan de Bemuurde Weerd in Utrecht. Sinds die eerste dag werken ervaren Synergisten mét klantorganisaties aan visie, missie, strategie en o.a. leiderschap. Altijd vanuit inspiratie en gericht op het maken van een doorslaggevend verschil. Kenmerkend voor de werkstijl van Synergie is de gelijkwaardige samenwerking, een haast onstuitbaar geloof in 'het kan wel' en de 'groeipotentie van ieder mens', elk vraagstuk grondig doorgronden en 'van grote visie naar het vieren van de eerste praktische stappen'.

Waarom Carien onze enige manager is
Onze enige manager is onze 'vibe manager'. En daar zijn we best trots op. Want waarom zouden we? Families en vriendengroepen hebben geen manager of directie. Ze zijn jarenlang succesvol zonder. Gedeelde waarden en ambities zijn voldoende.
We zijn een coöperatie. We werken met elkaar aan een 'ronde tafel'. Deze tafel heeft geen 'hoofd': iedereen is gelijkwaardig. We zijn zelfsturend. Met de jaren leerden we dit organiseren. Zelfsturend is niet hetzelfde als niet organiseren. We organiseren onze koers, persoonlijke groei, salarisafstemming en werkverdeling. Met klanten werken we op dezelfde manier: eerst als 'mens' en pas daarna als expert. Ze krijgen ons voor 100%, of niet. Ook met een 'goed gevoel garantie' trouwens. Betaling is pas nodig wanneer opbrengsten hoger zijn dan investeringen. Waardering komt altijd voor waarde. Zo werken aan de groei van onze impact.
Het enige dat lastig blijft is de incidentele journalist of klant die onze 'directie' wil spreken. Tja, die hebben we dus niet. Wel een 'vibe manager'. En laat dat nu de leukste manager zijn die er is. Dus als je bij ons een manager zoekt, bel Carien.
Ons team
Inspire Action
In 2016 had de meest inspirerende organisatie in Nederland minder dan 50 medewerkers. Een product dat duurder was dan dat van hun concurrenten Ze opereerden in een markt van multinationals. Toch groeiden ze meer dan 50% per jaar. Tony's Chocolonely deed het en werd er Nederlands marktleider mee. Ze hadden geen missie, maar ze waren op missie om de wereld te geven wat nodig is: een slaafvrije chocolade industrie.
Voor de transformatie naar impact
Verandering is hard nodig en wij werken aan de organisaties die deze brengen. Daarvoor helpen we organisaties om de grootste kracht gebruiken die ze bezitten: de synergie tussen mensen.
Dat start met teamvorming en een inspirerend doel: een visie op een wereld zoals deze zou moeten zijn. Door daar logische en eenvoudige plannen voor te ontwikkelen waar mensen met energie aan kunnen werken en als team samen in kunnen groeien. Van idealen naar impact.
Elke organisatie kan meer impact maken. En wij gaan door tot elke organisatie dat doet.
1% voor de natuur
Impact maken we door:
1. Onze opdrachtgevers te helpen groeien in impact;
2. 50% van onze winst een maatschappelijke winstbestemming tegen geven;
3. Zelf steeds duurzamer te worden;
4. Bij te dragen aan de groei van de impactbeweging met het uitbrengen van de Inspirerende 40 en aanjagen van Impact on the Beach.
Qua natuur moet dat nog beter, want we 'boeren achteruit'. Daarom besteden we 1% van onze jaarlijkse kosten aan natuurherstel via Sumthing. Dit is wat we met hen realiseerden.