Marktstrategie & Impact

INSPIRATIEMETING

Jaarlijks onderzoeken we welke eigenschappen de inspiratiewaarde van een organisatie bepalen. Deelname tijdens de grote inspiratiemeting kan tegen kostprijs. De inzichten per pijler geven inzicht in de belangrijkste sterktes en potentiegebieden van het merk. 

Visie & Leiderschap Synergie

JOUW ORGANISATIE VERSUS DE INSPIRERENDE 40?

Jaarlijks onderzoeken we welke eigenschappen de inspiratiewaarde van een organisatie bepalen. Daarbij meten wij van minimaal 75 organisaties de scores van deze pijlers. Het is voor jouw organisatie mogelijk om de eigen inspiratiewaarde in kaart te brengen en te vergelijken met de resultaten van dit onderzoek. Deelname tijdens de grote inspiratiemeting is door de schaal van het onderzoek voordelig en tegen kostprijs. De inzichten per pijler geven inzicht in de belangrijkste kracht- en potentiegebieden van het merk. 

4 PIJLERS VAN INSPIRATIE

U meet uw organisatie op de vier pijlers van inspiratie en vergelijkt dit met die van vergelijkbare organisaties. Het resultaat is uw inspiratieprofiel dat u inzicht geeft in:

  1. wat consumenten wel en niet inspirerend vinden in uw organisatie, op basis van de vier pijlers van inspiratie, direct inzetbaar voor beleidsontwikkeling;
  2. hoe uw organisatie scoort ten opzichte van andere organisaties, binnen en buiten uw sector;
  3. uw uitgangssituatie voor het komend jaar. Uit afgelopen jaren weten we: nieuwkomers, stijgers van dit jaar, zijn de snel groeiende organisaties van morgen.

De Inspirerende 40 maakt organisaties zichtbaar die hun toekomst en die van hun klanten creëren in plaats van deze te ondergaan. 

DE ONDERLINGE DYNAMIEK IN BEELD

Deelname aan de Inspirerende 40 geeft u inzicht in uw inspiratieprofiel. Dit bestaat uit uw score op de vier pijlers en de overall inspiratiewaarde. Deze scores worden afgezet tegen de drie meest inspirerende organisaties en drie vergelijkbare organisaties. Daarnaast krijgt u met uw inspiratiescan inzicht in het verschil in waardering tussen klanten en niet-klanten.

Terug naar Marktstrategie & Impact

Heb je hier een vraag over?

Jelmer van der Meulen

Consumenten- en organisatiepsycholoog en Partner