Fortune Coffee, een bijzondere franchiseformule

Leestijd: 1 minuut Te lang? Mail dit artikel

Mail mij dit artikel

Fortune Coffee, een franchiseorganisatie, levert koffie, koffiemachines en overige warme dranken aan organisaties. De organisatie is, vooral dankzij de aanbevelingen van haar klanten de snelst groeiende organisatie in haar sector. Eind 2011 benaderde Fortune ons met de vraag hoe de organisatie een volgende stap in haar groei kon maken en het merk kon versterken.

De merkscan die we uitvoerden leerde dat de communicatieve stijl ‘stevig stond’ maar dat veel uitgangspunten achter de formule naar de achtergrond waren gezakt. Hierdoor dreigde de situatie dat andere accenten geplaatst zouden worden in de verkoop, communicatie en productontwikkeling.

Met Fortune scherpten we de identiteit en de formule aan. Dit werd vertaald naar een marketingplan. Speerpunten hierin waren de beleving in showrooms, productontwikkeling voor de verkoopbenadering en de verkoopbenadering zelf. De resultaten deelden we met de franchiseorganisatie tijdens een landelijke dag en kregen een vervolg in een speciaal ontwikkelde formule training. Deze hielp de franchisenemers om vanuit een eigen verhaal de formule te ‘verkopen’. De formule training werd versterkt door een structuur onder het relatieprogramma te leggen.

Met de ‘inspiring spaces’-methode werd de identiteit vertaald naar showrooms. Deze is inmiddels met succes toegepast op meerdere locaties en levert bijzondere en succesvolle resultaten op. Ter ondersteuning hiervan ontwikkelden we een Koffiescan die ondersteunt bij productkeuze en advies over de apparatuur.

Onze diensten die in deze case zijn besproken

Marktstrategie & Impact

Heb je hier een vraag over?

Janneke Zuidhof

Strateeg en Partner

Stories of Inspiration

Elk kwartaal de laatste inzichten en verhalen in je mail.

Meer cases

  • Rotim, van commodity naar marktverbeteraar

    Lees verder
    3 minuten Te lang? Mail dit artikel.
  • Mail mij dit artikel